דימוי עצמי נמוך – כיצד מטפלים?

דימוי עצמי נמוך

דימוי עצמי נמוך הפכה לתופעה נרחבת, בעיקר במאה ה-21, והרבה בגלל הופעתן של הרשתות החברתיות בחיינו. הפעילות ברשתות החברתיות מטפחת את הצד היפה של החיים, והשימוש בפילטרים בהעלאת תמונות יוצרים אשליה שכולם יפים ולכולם כיף, כאשר לא זו המציאות. כתוצר נלווה של תופעה זו, אנשים רבים מפתחים דימוי עצמי נמוך – תופסים את עצמם כפחותים או פחות טובים ביחס לחברה, וזה מתבטא בביקורת עצמית גבוהה ובחוסר אהבה וקבלה עצמית.

דימוי עצמי נמוך – מאיפה הוא נובע?

יחד עם ההשפעה הרבה של הרשתות החברתיות בנושא, דימוי עצמי נמוך נובע פעמים רבות מאידאליים חברתיים עליהם חונכנו שאנו מרגישים חוסר תאימות בין עצמנו לביניהם, כמו אידאל היופי (רזון, גובה, בלונד, עיניים כחולות), הצלחה (להרוויח הרבה כסף, לטוס הרבה לחול, להינשא, להביא ילדים, להקים בית וכו') ודברים נוספים שגורמים לנו לשים את עצמנו בהשוואה ביחס לאחר. כאשר אנחנו נותנים פתח להשוואה, כך תמיד נראה חוסר תאימות, שיגרור לחוסר סיפוק, שיגרור למצוקה, שיגרור לדימוי עצמי נמוך.

החיים במאה ה-21 פעמים רבות מרגישים כמרדף: מרדף אחרי כסף, הצלחה, רכוש, ולהספיק. להספיק לעשות את כל הדברים שאני רוצה לעשות, להגשים את עצמי ואת השאיפות שלי, ולהתאים את עצמי לציפיות של החברה ממני ולציפיות שלי מעצמי.

דימוי עצמי נמוך – כיצד מטפלים?

הטיפול בדימוי עצמי נמוך מצריך ראשית הכרה בכך, וזוהי כבר חצי הדרך לריפוי. יחד עם ההכרה, דימוי עצמי נמוך מצריך עבודה עצמית סיזיפית, על מנת לחנך את עצמנו להודות על מי שאנחנו, מה שאנחנו ומה שיש לנו.

ישנן שיטות שונות לטיפול בדימוי עצמי נמוך בקשת של אסכולות – טיפול פסיכולוגי, טיפול בNLP, פסיכוטרפיה הוליסטית, וכל אדם יכול למצוא את עצמו באחת מן שיטות הטיפול.

הדבר החשוב הוא שלא משנה באיזו שיטת טיפול תבחרו, הגיעו עם לב פתוח ותנו למטפל ולעצמכם הזדמנות לשנות משהו בעצמכם ובתפיסת העולם שלכם, על מנת שהחוויה שלכם בעולם תהיה כמה שיותר נעימה לכם.

המרדף אחרי ההצלחה והיופי יכולים להיות מתישים מאוד, ואם אתם מרגישים קושי, אל תפחדו להכיר בכך ולטפל בעצמכם. זה יעשה לכם רק טוב.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ללמוד גיטרה בנוחות הפרטית שלך
אוהבים להקשיב למוזיקה ורוצים ללמוד איך לנגן בעצמכם? מהיום זה הדבר המתבקש והפשוט, ללמוד גיטרה בנוחות...
קרא עוד »
מרץ 15, 2022
4 סוגי עגילים שמתאימים לכלה
לכבוד החתונה את בוחרת את מיטב האביזרים ואת כל מה שעשוי לשפר את המראה ולהפוך אותך ליפה ולמרשימה יותר....
קרא עוד »
פבר 21, 2022
מהן עדשות צבעוניות והאם הן בטוחות?
עדשות מגע צבעוניות הן סוג של עדשות המאפשרות למשתמשים לראות חפצים ממרחק. הם משמשים לעתים קרובות כאשר...
קרא עוד »
מרץ 08, 2023