האם אוטיזם תורשתי?

טיפול באוטיזם

אוטיזם זה השם ללקות תקשורת ברמה זו או אחרת. כיום יש יותר מודעות ללקות זו, ומאבחנים אותה ברמות שונות. כאשר מכירים כיום בהפרעות תקשורת ברמות שונות, וכל המאובחנים בהפרעה כזו מוגדרים על הרצף האוטיסטי. כאשר מדובר על אבחון כאוטיזם מדובר על התופעה במלוא חומרתה. מה שאומר שקיימת לקות תקשורת חמורה ומשמעותית מאוד שחשוב מאוד לטפל בה כדי להכשיר את הילד לחיים נורמטיביים לצד חברה בריאה.

הגורם התורשתי והאוטיזם

אמנם יש גורם תורשתי לאוטיזם, אבל לצד זאת יש גורמים רבים אחרים שיש להם השפעה על הלקות הזו. היות שכך אמנם מתייחסים לנוכחות של אוטיזם במשפחה במהלך אבחון של הילד. אבל זה לא מרכיב מרכזי באבחון. בפועל מה שקובע את הנוכחות של הלקות היא ההתנהגות של הילד וההתפתחות שלו. במידה והילד אינו מפתח קשר חברתי ברמה סבירה לבני גילו, במידה והוא לא יוצר קשר עין או מגלה התנהגות חזרתית – יש לפנות עמו לרופא התפתחות על מנת לעבור אבחון.

מדוע חשוב לאבחן את האוטיזם מוקדם?

נודעת חשיבות רבה לאבחון אוטיזם בשלב מוקדם ככל האפשר. עובדה זו ידועה להורים וטוב שכך, אם כי היא עלולה להטריד ולגרום להם לחוסר מנוחה. יש הורים שמוצאים את עצמם עוקבים באובססיביות אחרי הילד שלהם, ומנסים לגלות האם הוא מגלה תסמינים של אוטיזם. ואכן הורים רבים פונים בשלב זה או אחר לערוך בדיקות ואבחון לצורך טיפול באוטיזם. חשוב כי הורים ידעו שאם הילד מפתח שפה בצורה תקינה, יוצר קשרי חברות וקשר עם ההורים, אין סיבה לחשוש. רק במידה ואלו לא קיימים יהיה נכון וגם חשוב לפנות בהקדם האפשרי לאבחון.

הטיפול המתאים

חשוב מאוד להתאים לכל ילד שאובחן כאוטיסט את התכנית הטיפולית המתאימה לו. וזאת כדי להוביל אותו לשיפור משמעותי של תסמיני הלקות שלו. המציאות מוכיחה כי ככל שהילד טופל בצורה יסודית ומקצועית יותר, הוא אכן הצליח להתגבר על תסמיני הלקות, ולהשתלב בחיי חברה ברמה זו או אחרת. היות שכך נודעת חשיבות רבה לטיפול אינטנסיבי בשנים הראשונות, מה שבוודאי יוכל לקדם אותו.

למידע נוסף על טיפול באוטיזם אצל טלי אנגור או בקרו בעמוד הטוויטר שלנו: טלי אנגור.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
וויט סקרין לאירועים – למה זה האטרקציה המושלמת?
בדרך לאירוע מושלם, חייבים לבחור גם את האטרקציה המושלמת. רוצים לשדרג את האירוע שלכם פי כמה וכמה? הכירו...
קרא עוד »
אפר 01, 2021
הקמת במות לאירועים
שלבי תכנון אירוע הם דרך לעזור למתכנני אירועים לדמיין כיצד ייראה האירוע שלהם בעתיד. באמצעות שלבים,...
קרא עוד »
נוב 02, 2022
איפה אפשר לקנות רצועה לכלב בעיצוב מדליק?
רצועות כלבים הן יותר מסתם כלי לשליטה וריסון חברינו הפרוותיים. הם משמשים כאביזרים חיוניים המספקים...
קרא עוד »
יול 08, 2023