נהיגה בהשפעת אלכוהול – מה זה אומר בעצם?

המדינה משקיעה הרבה מאוד כסף בחינוך, פרסום ואכיפה כנגד נהיגה תחת השפעת אלכוהול. ברצונה להפחית למינימום את מספר הנהגים שעולים על הכביש אחרי שהם צרכו אלכוהול ברמה כזו או אחרת. 

הרבה מאוד צעירים וצעירות כמובן נרתעים מכך באופן ברור, ואכן הם דואגים שאם הם שותים אז יהיה מי שינהג במקומם או לקחת מונית ולא לנהוג בחזרה הביתה. לצערנו, יש גם לא מעט צעירים וצעירות, וכן מבוגרים כמובן, שאינם בהכרח מתייחסים לכך, ואז הם מוצאים את עצמם נוהגים תחת השפעת אלכוהול, מסכנים את עצמם ואת הסביבה ואם הם נתפסים על ידי המשטרה הם עלולים לקבל עונש חמור מאוד. 

אך לפני שממהרים לתת את המפתחות למישהו אחר או להזמין מונית, חשוב להבהיר מה זה אומר נהיגה בהשפעת אלכוהול. שכן, זה לא חד משמעי. כפי שנוכל לראות מיד. חשוב להבהיר, בכל מקרה, למרות שהמדינה מתירה אפשרויות מסוימות, עדיין יהיה נכון מצד כל נהג ונהגת לפעול בשיקול דעת ולא למהר לעלות על הרכב ולנהוג, אם הם צרכו אלכוהול, אפילו בכמויות נמוכות. 

מה זה אומר נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

למעשה, המדינה קבעה שכל נהג או נהגת שצורכים יותר מ50 מיקרוגרם אלכוהול ל-100 מיליליטר דם, אזי שהם ייחשבו כמי שנוהגים תחת השפעת אלכוהול. באופן טבעי, נהגים ונהגות לא בהכרח יודעים מה כמות האלכוהול שהם צרכו ביחס לכמות הדם, לכן רק כאשר המשטרה תעצור ותבדוק אותם, יוכלו לדעת האם הם עברו על הכמות המותרת ומתי כדאי שיפנו אל עורך דין תעבורה אלי אנושי.

בעיקרון, ההנחה היא, ששליש בירה או כוס יין אחת, לא אמורות להשפיע. יחד עם זאת, אצל כל אחד זה שונה ולכן צריך להפעיל שיקול דעת בעניין. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עיצוב מסחרי – 5 טיפים לעיצוב מוצלח
יצירת עיצוב מסחרי מוצלח כרוכה בתכנון קפדני, יצירתיות והבנה עמוקה של קהל היעד והמטרות העסקיות שלך. בין...
קרא עוד »
אוג 15, 2023
הסרת איפור קבוע – במה זה כרוך
איפור קבוע, המכונה גם קעקוע קוסמטי, כולל קעקוע של פיגמנטים לתוך העור כדי לשפר את מראה הגבות, והשפתיים....
קרא עוד »
מאי 14, 2023
תובנות על האמנות והמדע של פירוק מכוניות
פירוק רכב הוא תהליך מורכב המשמש כעמוד השדרה של תעשיית מיחזור הרכב, המשלב מיומנות טכנית עם שמירה על...
קרא עוד »
אפר 21, 2024