כמה זמן לוקח פינוי בינוי?

תהליך פינוי בינוי נועד להתחדשות עירונית. מדובר על פרויקט ארוך ומורכב אשר במהלכו הורסים שכונות שלמות במטרה לבנות במקומן חדשות ומודרניות. ההתחדשות כוללת בנייני מגורים חדשים, תשתיות של ביוב אינסטלציה, חשמל, תקשורת וכדומה, מבני ציבור, פארקים ועוד.

תהליך הקמת הפרויקט הנ"ל הינו ארוך בגלל היקפו אבל קודם לו תהליך בירוקרטי לא קצר הכולל, בין היתר, החתמת הדיירים המפנים דירותיהם להסכמתם לתהליך. גם כאן מדובר על תהליך ארוך ומורכב שיש בו מספר מוקשים לא קטן העלולים לעכב את התהליך ואולי לעצור אותו.

תהליך ארוך

נשאלת השאלה כמה זמן לוקח פינוי בינוי? התשובה עליה מורכבת. ההקמה של כל השכונה המדוברת יכולה להימדד היטב בגלל שניתן להעריכה ולכמת אותה במספר השנים. הקבלנים המשתתפים בפרויקט גם מחויבים לסיים את עבודתם בפרק זמן שהוקצב להם.

הנעלם הגדול הוא השלבים הראשונים עד להתחלת העבודות. הרשות המקומית היוזמת את הפרויקט צריכה להכריז עליו ולהוציא לפועל מכרזים. היזם הזוכה אמור להתחיל בהחתמת הדיירים. לעיתים, דייר סרבן אחד שאינו רוצה ליטול חלק בו יכול לעכבו.

יחד עם זאת, ניתן לתבוע דייר סרבן המתנגד מעילות שאינן סבירות. צריך לציין עוד כי די ברוב של 66% מהדיירים בכדי להוציא לפועל את הפרויקט.

מעורבות עורך דין

מומלץ לדיירים לערב עורך דין בעל ניסיון בתחום כדוגמת אלעד ויסטוך. הדיירים אמורים לבחור נציגות מטעמם שתייצג את האינטרסים של הבניין. הם אמורים לנהל משא ומתן מול היזם שנבחר, עם הרשות המקומית, לעיתים, מול המנהל ועוד. בנוסף, גם לקבל מידע על זכויותיהם ולדאוג שכל הזכויות ניתנות.

עורך דין בעל מוניטין יכול לסייע מאוד בנסיבות אלו וכדאי לשכור שירותיו. הן יינתנו לאורך כל תהליך הפרויקט עד להשלמתו ובמידת הצורך גם לאחריו.

> קראו גם על הסכם שיתוף במקרקעין!

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פארק בבלי – פרויקט מגורים ששווה בדיקה
שואלים את עצמכם היכן יהיה כדאי לכם לגור לטווח הארוך וכעת אתם נמצאים בשלבי חיפוש אחר פרויקט שבאמת יהיה...
קרא עוד »
ספט 29, 2021
רוקט פוקט לנשיאה בתיק – משהו שכל אחת צריכה…
בא לך להשתובב כשאת יוצאת מהבית? מחפשת ויברטור נייד שאפשר לקחת לחופשה? רוקט פוקט הוא בדיוק המוצר עבורך....
קרא עוד »
מאי 24, 2022
חיבור עם מוזיקאים: איך למצוא כישרונות מקומיים לתחביב משותף
אם אתה מוזיקאי או מוזיקאי שואף, חיבור עם אנשים אחרים בעלי דעות דומות יכול להיות מחליף משחק למסע...
קרא עוד »
ספט 07, 2023