אימון חצי מרתון

איזה תוכנית אימון לחצי מרתון הכי מומלצת?

ריצת חצי מרתון היא אתגר גדול. הן עבור מי שרץ באופן קבוע והן עבור מי שמחליט להיכנס למסלול של אימונים ספורטיביים כדי להגיע לפסגה של חצי מרתון.

היערכות לריצת חצי מרתון 

כדי להגיע להישגים ספורטיביים, הצעדים הראשונים שיש לבצע הם דווקא מנטליים כדי להיערך לכך באופן מושלם, מומלץ להימצא עם רצים אחרים שגם הם מתכננים ריצת חצי מרתון כך שמנטלית המאמן תומך בכולם יחד ובכל אחד לחוד. מעבר לכך כל אחד מחברי הקבוצה אחד תומך בחברו. ההירתמות המשותפת בפני האתגר המשותף יוצרת כוחות עצומים מתוך תעצומות הנפש וכך הם מגיעים יחד כדי לצלוח את המטרה. 

אימונים פיזיים לקראת חצי מרתון 

עבור ריצה מצוינת של חצי מרתון המגמה היא לבצע לפחות שלושה אימוני ריצה בכל שבוע. בדרך זו משפרים מאימון לאימון באופן מהותי את היכולות הפיזיות, את כושר התנועתיות במסלולים השונים כמו על המדרכות או בשטח ואת סיבולת השריר לאורכו של המסלול.

כדי להשיג תוצאות אידיאליות שבהן בכל ריצה למרחק זהה, התוצאה תהיה פחותה מבחינת זמן, יש לבצע ריצות שמרניות, מחושבות ושוקלות. התוצאות לא יאחרו לבוא ומריצה לריצה ייראה שיפור באופן מתמיד והזמן ילך ויתקצר. 

ההגעה להישגים הללו יוצרת שביעות רצון עצומה וכל אחד מהרצים זוכר בדיוק מתי הוא הצליח לשבור את השיא של עצמו שוב ושוב. 

תוכנית אימון לחצי מרתון 

במהלך שלושת האימונים השבועיים, משלבים גם אינטרוולים, אימונים אירוביים, הגברת הקצב באופן מחושב ועליה בקצב האימון באופן מדורג על פי סרגל המאמצים, כדי לא להכביד על הגוף ויהיה לו קשה לעמוד במשימות השונות. ההגעה לקו הסיום לאחר חצי מרתון היא סיפוק עצום לאצן.

אהבתם את המאמר? שתפו בין חברים

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

ספירולינה בקרב ילדים

למה כדאי לכם לתת לילדים שלכם ספירולינה? למרות שספירולינה כשלעצמה איננה המזון הכי טעים בעולם, היא ניחנה בשפע של מאפיינים אשר יתרמו לבריאות של הילדים

קרא עוד »

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה יכולה להתרחש בכל סביבת עבודה. גם אם אתם עובדי הייטק, אתם יכולים, בטעות, להיחתך בזמן שאתם משתמשים בסכין לחתוך את התפוח. כל תאונת

קרא עוד »