הקשר בין ריח טוב להצלחת העסק
אלמנטים רבים משחקים חלק בהצלחה העסקית. בעבר, דנו כיצד צבע, יכול להנפיק איכות אסתטית וחשובה לחנות, לספא או למסעדה שלכם. היום, נדון בתחושה אחרת שמשפיעה על תפיסת הלקוחות: ריח טוב.
הקשר בין ריח טוב להצלחת העסק |
לחוש הריח שלכם יש את היכולת ליצור נוחות רבה והוא יכול לחבר את הלקוחות לרגשות מסוימים. לפני שנבדוק איך זה קשור לעסק שלכם, בואו נסתכל במהירות על איך הריח עובד.
איך זה משפיע עלינו? |
קולטני הריח, הם שעוזרים לנו לזהות את אלפי הריחות שאיתם אנו באים במגע כל יום. קולטנים אלה, קיימים באף שלנו וכאשר הם מגורים, הם שולחים דחפים ישירות למערכת הלימבית – שהיא חלק מהמוח האחראי על הרגשות.
לכן, ריחות בלתי נשכחים הנמצאים בחנות שלכם, יכולים לעזור בבניית קשר רגשי עם הלקוחות שלכם ולגרום להם לחזור שוב ולרכוש אצלכם מוצרים.
שימוש בריחות ליצירת הכנסה |
כמובן ששימוש בריחות ליצירת רווחה והשפעות חיוביות אינו חדש. ארומתרפיה, קיימת כבר אלפי שנים וכרוכה בשימוש בשמנים אתרים מצמחים, עשבי תיבול ופירות – כדי לרפא ולהירגע. רק לאחרונה התחילו להשתמש בריח בשיווק ובבניית מותגים באמצעות מפיצי ריח לעסק.
ריח מביא קונים |
ד"ר אלן הירש, מנהל הנוירולוגיה בקרן ריח וטעם ומחקר בשיקגו, אילינוי, השקיע זמן רב בחקר הריח והשפעותיו על אנשים והתוצאות, היו מדהימות ממש.
ניסוי אחד שערך כלל מתנדבים, זוג נעלי התעמלות ושני חדרים – אחד רוסס בניחוח פרחוני והשני היה נטול ריחות. לאחר מכן הוא סקר את המתנדבים והגיע למסקנה כי 84 אחוז מהמתנדבים, מעדיפים את נעלי הספורט שהיו בחדר עם ניחוח הפרחים, למרות שהם היו זהים לאלו בחדר שהיא חסר ריח.